انجیر خشک برادران حسینی موجب درمان عفونت مالاریا می شود

انجیر خشک برادران حسینی حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است. ترکیب این دو ماده مغذی آن را به میوه ای عالی برای کم خونی، به ویژه کسانی که کم خونی فقر آهن دارند، تبدیل می کند.

فشار خون پایین افت فشار خون و اوره دیگر: تیموم منبع خوبی از پتاسیم است و پتاسیم نیز ماده ای است که به کنترل فشار خون کمک می کند. کمبود پتاسیم، به ویژه زمانی که با مصرف بیش از حد سدیم همراه باشد، می تواند منجر به فشار خون بالا شود.

انجیر خشک به دلیل داشتن پتاسیم بدن را در دفع اوره و چربی خون قلیایی می کند و بسیار موثر است. این یک منبع عالی از فیبر رژیمی است.

شاید بدانید که غذاهای حاوی فیبر نقش موثر و مفیدی در مدیریت و کنترل وزن دارند. فیبر گرسنگی را به تاخیر می اندازد و به همین دلیل جایگاه ویژه ای در رژیم های لاغری دارد. به شرطی که در خوردن آن و سایر غذاها تعادل خود را از دست ندهیم.

انجیر

افزایش تراکم استخوان: انجیر خشک منبع خوبی از کلسیم و منبع خوبی از پتاسیم است. کلسیم باعث افزایش تراکم استخوان و پتاسیم می شود، دفع کلسیم را از طریق ادرار کاهش می دهد. از این رو انجیر خشک را یکی از بهترین میوه ها برای افزایش تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان می دانند.

درمان یبوست: پزشکان در گذشته یبوست را مادر بیماری ها می نامیدند. بنابراین اهمیت پیشگیری و درمان واضح است. بهترین تنوع طعم و لذیذ در این منطقه انجیر خشک است.

فیبر موجود در انجیر خشک به عملکرد سالم روده کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. برای رفع یبوست، 10 عدد انجیر خشک را در یک کاسه آبی کاملاً بشویید و صبح زود دم کنید.

انجیر خشک برای کودکان فقیر: مرتضی صفوی، متخصص تغذیه می گوید: انجیر میوه ای شیرین و خوش طعم است که منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های A، B و C است و انجیر خشک سرشار از پتاسیم است و از نظر سلامتی مضر است. کودکان مبتلا به بی اشتهایی و مفید است.

انجیر خشک برای تقویت حافظه: خوردن انجیر خشک با پسته، بادام و گردو باعث تقویت حافظه و قدرت تفکر می شود و برای تقویت حافظه جنین آن را در رژیم غذایی زن باردار می گنجاند.

انجیر خشک و دهان: انجیر خشک و سلامتی سفیدی و دندان در التهاب و انبساط لثه پس درد را تسکین می دهد و التهاب را برطرف می کند.

انجیر خشک و سلامت ریه: این میوه باعث بهبود عفونت های تنفسی مانند ذات الریه، آسم و تنگی نفس می شود. جوشاندن انجیر خشک در شیر شربتی تولید می کند که سینه و معده را تسکین می دهد و گلو را تسکین می دهد.

شربت انجیر ضد گلو و سرفه و مسهل ملایم است، 5 تا 10 مثقال انجیر خشک را در مقداری آب بجوشانید تا شربت شود. برای درمان ناراحتی سینه حدود 20 گرم خرما و عناب را مخلوط کرده و پوره کنید سپس این پودر را با یک لیتر آب به نصف حجم آن بجوشانید. از جوشانده می توان روزانه 3 فنجان استفاده کرد.

برای رفع سیاه سرفه، برونشیت و ذات الریه و برای تهیه قهوه ای که از انجیر خشک برای این قهوه استفاده می شود، ابتدا انجیر خشک را بخورید و سپس آن را پودر کنید.

همچنین اگر یک انجیر خشک را بپزید و بعد نصف کنید و روی آتش بگذارید تا بجوشد یا یک قاشق چایخوری به زودی حل می شود و التهاب را برطرف می کند.

انجیر و شیردهی: سوپ انجیر خشک برای افزایش شیر در زنان شیرده بسیار مقوی و مفید است. برای تهیه سوپ، انجیر خرد شده را با گوشت بپزید. انجیر خشک موجود در شیر در درمان آنژین، التهاب لثه و مخاط دهان نیز موثر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.