بوی زغال بلوط کبابی موجب از بین رفتن بیماری تب مالت می شود

استفاده از زغال بلوط کبابی به عنوان سوخت جامد در متالورژی از دیرباز شناخته شده است. زغال چوب ماده اولیه اصلی برای تولید متالورژی برای قرن ها بوده است.

در اواسط قرن هجدهم، بریتانیایی ها که کمبود زمین های جنگلی را تجربه می کردند، فناوری استفاده از زغال چوب برای ذوب فلز را ارائه کردند.

کاهش مصرف زغال چوب در متالورژی جهان در دهه 80 قرن نوزدهم به دلیل جایگزینی آن با کک، فشار مقامات کنترل محیطی و کاهش منابع جنگلی تشدید شد. عامل تعیین کننده رقابت قیمت بود – چدن ساخته شده با استفاده از کک در بازار جهانی بسیار ارزان تر شد.

با این حال، سوخت های زیستی اولویت خود را در تعدادی از مناطق و فناوری های متالورژی حفظ کرده اند. تعدادی از شرکت ها همچنان از زغال چوب در تولید چدن، فروآلیاژها، سرب، آلومینیوم، مس، قلع، نیکل، لانتانیدها و فلزات کمیاب و ارزشمند استفاده می کنند.

زغال

همچنین به عنوان یک شار پوشش در ذوب انواع خاصی از برنز و برنج، آلیاژهای نیکل (کوپرونیکل و نیکل نقره) استفاده می شود. می توان از زغال چوب به عنوان کربوریزر برای کربورسازی در تولید زره استفاده کرد. علاوه بر این، از نظر فناوری، محصول زیستی کاملاً قادر به جایگزینی کک در یک کوره بلند است.

تخمین های تولید جهانی زغال چوب بسیار متفاوت است و از 9 میلیون تا 23 میلیون تن در سال متغیر است، زیرا بسیاری از آن در کشورهای در حال توسعه که آمار ضعیفی دارند، در فرآیندهای کم ظرفیت و صنایع دستی تولید می شود. در عین حال، اعتقاد بر این است که حدود 20 درصد از این محصول وارد متالورژی می شود.

شناخته شده است که استفاده از سوخت زغال چوب امکان به دست آوردن چدن با کیفیت بالا را فراهم می کند. این بیشتر مربوط به کشورهای صادرکننده آهن خام تجاری برزیل و روسیه است که در سال 2013 بیش از نیمی از صادرات آهن خام جهان را صادر کردند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.