افزایش قیمت میوه خشک هانان موجب نگرانی مردم شد

یکی از شاخص های بهداشتی مناسب بودن میوه خشک هانان وجود حشرات و کنه های زنده و مرده است. برخی از اسامی ارزشی دارند و همگی به آفات ذخایر مواد غذایی اشاره دارند: تظاهرکنندگان مودار، مخفی خواران، پوست خواران ژامبون، قارچ خواران مخملی و حتی آهسته شب پره شوم، شب پره چند خوار یا انباری جنوبی، زرق و برق میوه های خشک، تروگودرما متغیر.

همه آنها بی ضرر به نظر می رسند، اما زندگی را می توان برای مدت طولانی و به طور کامل خراب کرد. میوه های خشک آلوده به آنها را نباید خورد، زیرا آفات مواد سمی برای انسان را در محصولات آزاد می کنند. و سلامت ما بستگی به این دارد که چه میوه های خشکی بخوریم.

میوه های خشک را در یک ظرف کاملاً دربسته در دمای زیر 50+ درجه سانتیگراد نگهداری کنید. در چنین شرایطی، استعمار آنها از محصولات رخ نمی دهد، زیرا توسعه در همه انواع آفات ذخایر غذایی متوقف می شود.

میوه

 

در خانه، میوه های خشک را معمولاً با مخلوط کردن آنها با نعناع خشک یا ریحان نگهداری می کنند. اگر آفات در حین نگهداری در میوه های خشک (از تخم های گذاشته شده در هنگام خشک کردن یا هنگام استفاده از مواد خام آلوده) شروع شوند، میوه های خشک روی یک ورقه پخت پراکنده می شوند و در فر با دمای 60-700 درجه سانتیگراد به مدت 15-20 دقیقه گرم می شوند.

چند نکته برای نگهداری میوه های خشک: فقط میوه های خشک با کیفیت خوب برای مدت طولانی ذخیره می شوند. به طور مساوی تا رطوبت مورد نیاز خشک می شود.

قبل از نگهداری، میوه های خشک را بررسی می کنند، قطعات خشک نشده را جدا می کنند تا کانون های کپک ایجاد نشود.

انواع مختلف میوه های خشک دارای رطوبت متفاوتی هستند. به طوری که محصولات خشک تر غیر قابل استفاده نمی شوند و رطوبت میوه های خشک مرطوب تر را جذب می کنند، باید هر نوع را به طور جداگانه و بسته بندی شده هرمتیک ذخیره کنید.

در غیر این صورت، در هنگام نگهداری، مکان های مرطوب و نرم میوه های خشک می تواند به پناهگاهی برای آفات تبدیل شود که با تکثیر آنها باعث خسارات فراوان و آسیب رساندن به محصولات می شود.

خشک کردن بیش از حد میوه ها نیز توصیه نمی شود، زیرا کیفیت آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد: آنها تیره می شوند و در صورت خیساندن ضعیف ترمیم می شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.