پودینگ شکلاتی به عنوان معجون جاودانگی شناخته شد

پودینگ شکلاتی تفاوت قابل توجهی با شکلات های دیگر دارد.
روند تولید این شکلات کمی با بقیه متفاوت است.

اگرچه ترکیبات استفاده شده مشابه سایر انواع آن است، یعنی مشروب کاکائو، پودر شیر و شکر، اما ممکن است مقدار آن متفاوت باشد.

بازار جهانی شکلات عظیم است و ارزش آن به 137.599 میلیارد دلار در سال 2019 رسیده است.

این بازار با CAGR 4.78 درصد در حال رشد است و انتظار می رود تا سال 2025 به 182.090 میلیارد دلار برسد.

شکلات تیره به طور کلی حاوی درصد بیشتری از محتوای کاکائو است که می تواند بین 30 تا 85 درصد باشد. این تفاوت اصلی بین شکلات تیره، شیری و سفید است که آن را به یک معجون تلخ و شیرین تبدیل می کند.

7 فواید ثابت شده پودینگ شکلاتی برای سلامتی که مواردی را برای شما توضیح میدهیم.
اکنون، داشتن یک دندان شیرین می تواند فواید شما را در قالب این درمان تلخ به ارمغان بیاورد.

تحقیقات مبتنی بر شواهد متعددی وجود دارد که ثابت می‌کند شکلات تلخ بسیار مغذی است و می‌تواند فواید سلامتی داشته باشد.

بیایید مزایای بالقوه آن را بررسی کنیم:

1. شکلات از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند
بیماری های قلبی عروقی (CVD) علت اصلی مرگ و میر در جهان است. شایع ترین عوامل موثر در این بیماری سطوح بالای کلسترول و فشار خون است.

برخی شواهد اپیدمیولوژیک نشان می دهد که میوه ها و سبزیجات سرشار از فلاونوئیدها هستند و برای پیشگیری از CVD عالی هستند.

به طور مشابه، محتوای گسترده فلاونوئیدها در کاکائو نیز ثابت شده است که خطر ابتلا به CVD را کاهش می دهد.

برنامه اپیدمیولوژی قلب استکهلم اثرات طولانی مدت مصرف شکلات تلخ را مطالعه کرد.

این مطالعه نشان می‌دهد که مرگ و میر قلبی در افرادی که شکلات تلخ مصرف می‌کنند کمتر از افرادی است که قبلاً آن را نخورده‌اند. بنابراین، فلاوانول ها را به عنوان عوامل محافظت کننده از قلب در مقادیر کافی فرض می کنند که از احتمال ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری می کند.

2. شکلات فشار خون را کاهش می دهد.
یک تجزیه و تحلیل مشاهده ای توسط دانشکده مطالعات عمومی هاروارد با ارتباط بین فشار خون و کاکائو موافق است.

در مورد مشخصات دارویی (فلاونوئیدها) موجود در شکلات تلخ (50-70 درصد کاکائو) صحبت می کند که در کاهش فشار خون موثر است.

فلاونوئیدها همچنین به تحریک اندوتلیوم (غشای نازک داخل) کمک می کنند.

  • منابع:
  1. Dark Chocolate – Benefits, Nutrition, Side Effects & more

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.