ویژگی های کیفی عسل صفادشت خوانسار که به عنوان نمونه برتر کشوری معرفی گردید!

عسل یک غذای یکپارچه برای انسان است زیرا حاوی عناصر و ترکیبات طبیعی بسیاری است که سلامت بدن را حفظ می کند عسل در قرآن کریم در سوره نحل ذکر شده است.

خداوند متعال فرمود: (از شکم آنها نوشیدنی به رنگهای مختلف بیرون می آید که در آن شفای مردم است) الله اکبر حق است.

نوشیدن آب همراه با عسل فواید زیادی برای بدن دارد زیرا آب خاصیت ماده حل شده در آن را به دست می آورد و بدن از خواص عسل بهتر بهره می برد و انرژی و فعالیت بدن را تامین می کند و سموم را دفع می کند.

پیامبر چگونه عسل می خورد؟ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم وقتی از خواب بیدار می شد و بعد از نماز، پیاله آب می گرفت که یک قاشق عسل در آن حل شده بود.

زیرا اگر عسل صفادشت خوانسار در آب حل شود علاوه بر عسل و صلوات الله علیه و آله خرمای مستحبی، از خواص عسل بیشتر بهره مند می شود.

آنجا که فرمود: (هرکه صبح هفت خرما بخورد در این روز به او زهر و سحر نمی رسد).

ویژگی های کیفی عسل صفادشت خوانسار که به عنوان نمونه برتر کشوری معرفی گردید!

علم مدرن ثابت کرده است که خرما حاوی آنزیمی است که به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند و فواید زیادی در محافظت از بدن در برابر بیماری ها دارد.

فواید عسل با آب کاهش وزن: مصرف آب به همراه عسل به رهایی از اضافه وزن کمک می کند.

زیرا قند موجود در عسل یک قند طبیعی است که کالری بدن را تامین می کند، از آسیب قندهای ساخته شده محافظت می کند و به خلاص شدن از شر چربی های اضافی کمک می کند.

عسل

فعالیت های بدن را تنظیم می کند: نوشیدن یک فنجان آب گرم که به یک قاشق عسل در صبح اضافه می شود به بهبود فرآیند هضم کمک می کند و دارای خواص ضد عفونی کننده است که به کاهش اسید معده کمک می کند و نرمی روده ها و روده ها را افزایش می دهد.

توانایی آن در حفظ آب تقویت سیستم ایمنی: عسل دارای خواص ضد باکتریایی است، حاوی آنزیم ها و ویتامین های زیادی است که از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند و حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی زیادی است که از تشکیل رادیکال های آزاد که باعث سرطان می شوند جلوگیری می کند و علائم مرتبط با آنفولانزا را تسکین می دهد.

اثرات آلرژی را کاهش می دهد: عسل حاوی گرده است و در نتیجه احتمال آلرژی فصلی در اثر قرار گرفتن در معرض گرده را کاهش می دهد.

انرژی بدن را تامین می کند: عسل و آب از جمله نوشیدنی هایی هستند که انرژی زیادی برای بدن تامین می کنند و منبع قند طبیعی است که انرژی بدن را تامین می کند و به آن فعالیت و نشاط می بخشد و به رفع خستگی و فرسودگی کمک می کند.

درمان گلودرد و سرفه: نوشیدن آب گرم که به آن عسل اضافه می شود به رفع احتقان و سوزش گلو به دلیل وجود التهاب کمک می کند و در رفع سرفه موثر است.