نتایج بررسی تیم تحقیقاتی برلین در مورد نخود سه خوان کرمانشاه بر افزایش جمعیت!

فواید نخود برای پاکسازی بدن از سموم:

رادیکال های آزاد مواد سمی هستند که در بدن تجمع می یابند با افزایش رادیکال های آزاد می توانند به سلول ها آسیب برسانند و منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله سرطان و بیماری های مختلف شوند.

آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کنند تا از شر رادیکال های آزاد خلاص شود.

سلنیوم و بتاکاروتن در نخود سه خوان کرمانشاه به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند، بنابراین هنگام خوردن نخود می توانید این سموم را از بدن دفع کنید.

یک فنجان نخود حاوی 6.1 میکروگرم سلنیوم است اداره مکمل های غذایی (ODS) توصیه می کند که بزرگسالان روزانه 55 میکروگرم سلنیوم مصرف کنند، زیرا فعالیت آنتی اکسیدانی سلنیوم به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک می کند.

نخود

فواید نخود برای تقویت استخوان ها

نخود و سایر حبوبات برای ساختار و تراکم استخوان بسیار عالی هستند، زیرا حاوی کلسیم، منیزیم، فیبر و سایر مواد مغذی برای تقویت استخوان هستند، در نتیجه با گنجاندن نخود فرنگی در رژیم غذایی خود می توانید از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

البته به یاد داشته باشید که نخود را در آن خیس کنید. قبل از خوردن 24 ساعت آب دهید تا از شر ترکیبات خلاص شوند، فیتات ها، این ترکیبات جذب کلسیم را مهار می کنند.

فواید خوردن نخود بر سلامت روان:

می توانید از خواص نخود برای بهبود سلامت مغز و روان خود کمک بگیرید.نخود حاوی ترکیبی به نام کولین است.کولین یک ماده مغذی است که به مهم شدن مواد شیمیایی برای حافظه، خلق و خو، کنترل عضلات و سایر عملکردهای مغز و سیستم عصبی کمک می کند.

چگونه نخود به تنظیم فشار خون کمک می کند؟

متخصصان برای پیشگیری از فشار خون بالا، کاهش مصرف سدیم یا افزودن نمک و افزایش دریافت پتاسیم را توصیه می کنند، خبر خوب این است که با خواص نخود می توانید از فشار خون سالم اطمینان حاصل کنید، زیرا یک فنجان نخود به وزن 164 گرم حاوی 474 میلی گرم پتاسیم است.

در نتیجه با افزودن آن به رژیم غذایی خود می توانید فشار خون بالا را کنترل کنید.

توجه: یک منبع معتبر توصیه می کند که بزرگسالان حداقل 4700 میلی گرم در روز مصرف کنند.

نکته: بزرگسالان باید مصرف سدیم را زیر 2300 میلی گرم در روز نگه دارند، در حالی که افراد 51 ساله یا بالاتر و افراد دارای عوامل خطر بیماری قلبی عروقی باید کمتر از 1500 میلی گرم سدیم در روز مصرف کنند.