مصرف گردو در تهران دارویی برای ترک سیگار معتادان

این تحقیق نشان داد که خوردن پنج وعده یا بیشتر در هفته با 14 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی، 25 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی (CVD) و افزایش امید به زندگی در حدود 1.3 سال مرتبط است. در مقایسه با کسانی که گردو مصرف نمی کردند.

مصرف گردو در تهران دو تا چهار بار در هفته نیز می‌تواند فواید خود را داشته باشد، به طوری که محققان دریافتند که به طور کلی 13 درصد خطر مرگ، 14 درصد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و افزایش در حدود یک سال زندگی کاهش می‌یابد. محققان گفتند که در مقایسه با مصرف کنندگان غیر گردو.

حتی در میان افرادی که رژیم غذایی نامناسبی داشتند، فقط نیم وعده افزایش مصرف گردو در روز با فوایدی همراه بود، از جمله 12 درصد کاهش خطر مرگ و 26 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، به ویژه، به گفته آنها.

برای این مطالعه، محققان داده‌های 67014 زن در مطالعه سلامت پرستاران را با میانگین سنی 63.6 سال و 26326 مرد از مطالعه پیگیری متخصصان سلامت با سن 63.3 سال در سال 1986 بررسی کردند.

دریافت رژیم غذایی هر چهار سال یکبار ارزیابی می‌شد که در آن شرکت‌کنندگان در مورد دریافت کلی رژیم غذایی خود، از جمله دفعات مصرف گردو، و سایر موارد، گزارش دادند.

محققان خاطرنشان کردند که به عنوان یک مطالعه مشاهده‌ای، این نتایج علت و معلولی را اثبات نمی‌کنند، اما نشان می‌دهند که چگونه گردو ممکن است از یک سبک زندگی سالم که طول عمر را افزایش می‌دهد، حمایت کند.

به گفته آنها، شرکت کنندگانی که مقادیر بیشتری گردو مصرف کردند، از نظر بدنی فعال تر بودند، رژیم غذایی سالم تری داشتند، مصرف الکل کمتری داشتند و مولتی ویتامین مصرف می کردند.

همه این عوامل می توانند امید به زندگی را تحت تاثیر قرار دهند، با این حال، محققان در تجزیه و تحلیل خود این جنبه ها را تنظیم کردند.