مردی که با فروش فرش 9 متری خاطره کاشان به زندان افتاد

خرید فرش 9 متری خاطره کاشان موضوع بسیار مهمی است. فرش بسیار گران است و مساحت زیادی از خانه را می پوشاند.

به همین دلیل در خرید فرش باید دقت و احتیاط را به خرج دهید. فرش از دو جهت از اهمیت بالایی برخوردار است، یکی از نظر پوشش کف خانه و دیگری از نظر زیبایی و نقش آن در دکوراسیون.

بنابراین در هنگام خرید باید به تمام ویژگی های آن توجه کنید. فرش ها چه دستبافت و چه ماشینی دارای تنوع زیادی هستند و هر فرش با توجه به نوع بافت و نخ به کار رفته در آن برای فضای خاصی مناسب است.

به همین دلیل به راهنمای خرید فرش دستباف و راهنمای خرید فرش ماشینی نیاز دارید تا بتوانید با توجه به بودجه خود بهترین تصمیم را بگیرید.

در این مقاله می خواهیم خرید فرش دستبافت و فرش ماشینی را به صورت مفصل بررسی کنیم.

فرش

مزایای تراکم شانه و فرش ماشینی چیست؟

نکته اصلی در خرید فرش ماشینی، شانه و تراکم آن است. شانه زدن فرش بر کیفیت فرش تأثیر می گذارد و فرش را زیباتر می کند. فرش های اتوماتیک از گره های بافتنی توسط ماشین های بافنده تولید می شوند.

به این گره ها شانه می گویند که عرض یک متر فرش است، وقتی می گوییم فرش 1000 شانه دارد به این معناست که اگر تعداد گره ها را در یک متر عرض فرش بشمارید 1000 عدد می شود و چگالی نیز تعریف مشابهی دارد. در واقع گره فرش به طول 1 متر را متراکم می گویند.

هرچه فرش بیشتر شانه شده و متراکم تر باشد، احساس نرمی بیشتری خواهد داشت و این به این معنی است که گره ها انسجام بیشتری دارند.

به همین دلیل نقشه فرش زیبایی خود را بیشتر نشان می دهد و از طرفی بافت نرم فرش آلالی بر دوام و کیفیت آن تأثیر می گذارد و به همین ترتیب فرش های نرم متراکم تر هستند و گرد و غبار به راحتی در بافت آن نفوذ نمی کند.

با توجه به میزان شانه و تراکم، ضخامت فرش ماشینی نیز تغییر می کند و فرش های شانه دار و تراکم بالا نازک تر هستند و از طرفی فرش هایی که شانه کمتری دارند ضخامت بیشتری دارند.