فواید تخمه کدو

تخمه کدو پوست نازک بومی قاره آمریکا است اما به زودی در سراسر جهان به عنوان یک میان وعده محبوب شد. گاهی اوقات به نام “pepitas” (کلمه اسپانیایی برای دانه کدو تنبل) دانه کدو تنبل به دلیل فواید تغذیه ای خود شناخته شده است. در واقع، فرهنگ آزتک در مکزیک مرکزی کدو تنبل را از 6000 سال قبل از میلاد کشت می کرد و کدو حلوایی را به خاطر دانه های خوشمزه آن ارزشمند می دانست

امروزه، تخمه کدو تنبل یک میان وعده راحت و خوشمزه است که فواید زیادی دارد. یکی از بهترین ویژگی های آنها تطبیق پذیری آنها است. آنها به عنوان یک میان وعده مستقل، رویه سالاد، ترد اضافه شده به کوکی ها، یا حتی یک ماده در برگر خوب هستند. چه برشته یا برشته نشده، پوسته یا بدون پوست، پپیتا یک میان وعده فوق العاده است که سرشار از مواد مغذی مفید است.

دانه های کدو تنبل منبع عالی روی هستند
روی یک ماده معدنی بسیار مهم برای رفاه فیزیولوژیکی است. دانه های کدو تنبل منبع روی هستند (WHFoods، 2014). در هر اونس دانه کدو تنبل بوداده و بدون پوست 2.9 میلی گرم روی وجود دارد. و با توجه به اینکه مردان بالغ روزانه به ۱۱ میلی‌گرم روی و زنان بالغ به ۸ میلی‌گرم از این ماده معدنی در روز نیاز دارند، دانه‌های کدو تنبل می‌توانند به شما کمک کنند تا نیازهای غذایی روزانه خود را برآورده کنید (هو، ۲۰۱۳).

روی فواید بی شماری برای سلامت انسان دارد. برای برخی واکنش های آنزیمی ضروری است، ساختار غشای سلولی را فراهم می کند، از یکپارچگی پوست حمایت می کند و نقش مهمی در بیان ژن ایفا می کند (هو، 2013؛ موسسه ملی سلامت، 2016). در واقع نشان داده شده است که دریافت روی کافی به افراد کمک می کند تا سریعتر سرماخوردگی را غلبه کنند و ممکن است از کاهش بینایی در بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن جلوگیری کند

منیزیم موجود در تخمه کدو گوشتی می تواند به سلامت قلب شما کمک کند
تخمه کدو تنبل منبع عالی منیزیم است که با سلامت قلب و عروق همراه است. مردان بالغ 19 تا 30 ساله به 400 میلی گرم منیزیم روزانه نیاز دارند، در حالی که مردان بالای 31 سال به 420 میلی گرم منیزیم نیاز دارند (ولپ، 2014). زنان 19 تا 30 ساله به 310 میلی گرم نیاز دارند، در حالی که افراد بالای 31 سال به 320 میلی گرم نیاز دارند. هر اونس پپیتاس 168 میلی گرم منیزیم را فراهم می کند و منبع بسیار خوبی از این ماده معدنی است (وزارت کشاورزی ایالات متحده، 2016).

بدن برای متابولیسم کارآمد، ایجاد آنتی اکسیدان ها و انتقال یون ها به منیزیم متکی است (ولپ، 2014). منیزیم به ویژه برای نقش آن در سلامت قلب و عروق شناخته شده است. به عنوان مثال، دریافت منیزیم کافی برای کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی عروقی نشان داده شده است (Volpe، 2014).

آنها یک منبع گیاهی عالی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند
“اسیدهای چرب امگا 3” به یک کلمه داغ در محافل تغذیه تبدیل شده است، اما بسیاری از هیجانات موجه است. اسیدهای چرب امگا 3 نوعی چربی غیراشباع چندگانه یا “چربی سالم” هستند که برای عملکرد طبیعی بدن شما ضروری هستند. دریافت امگا 3 کافی در رژیم غذایی شما با کاهش خطر فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماری عروق کرونر مرتبط است (Berg & Dyerberg, 1994).

گیاهخواران و وگان ها گاهی اوقات ممکن است در دریافت اسیدهای چرب امگا 3 کافی در رژیم غذایی خود دچار مشکل شوند. دانه های کدو تنبل یک منبع گیاهی عالی از این چربی های مفید است. به طور خاص، دانه کدو تنبل اسید آلفا لینولئیک یا ALA را فراهم می کند. ALA اثرات مفیدی دارد و همچنین می تواند به اشکال دیگر اسیدهای چرب امگا 3 تبدیل شود که فقط در محصولات حیوانی مانند ماهی های چرب موجود است (WHFoods, 2014). یک چهارم فنجان دانه کدو تنبل حاوی حدود 40 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 است.

تخمه کدو دو آتیشه می تواند برای زنان یائسه مفید باشد
پس از یائسگی، سطح استروژن کاهش می یابد. این به گرگرفتگی، سردرد و سایر علائم یائسگی کمک می کند (موسسه ملی قلب، خون و ریه). دسته ای از ترکیبات طبیعی به نام فیتواستروژن ها اثرات استروژن ها را در مغز و بدن تقلید می کنند. در نتیجه، آنها ممکن است خطر علائم یائسگی، بیماری های قلبی عروقی و سرطان هایی (مانند سرطان سینه) را که وابسته به هورمون هستند کاهش دهند

تخمه کدو تنبل منبع عالی فیتواستروژن است و مطالعات نشان داده است که روغن دانه کدو تنبل می تواند از افزایش سطح کلسترول «سالم» HDL، کاهش فشار خون دیاستولیک و کاهش علائم یائسگی (به طور خاص، کاهش شدت گرگرفتگی، سردرد و … درد مفاصل). اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، دریافت مقدار زیادی فیتواستروژن از دانه‌های کدو تنبل ممکن است سلامت یائسگی شما را بهبود بخشد

آنها حاوی اسید آمینه تریپتوفان هستند که خواب را تقویت می کند
اگر مشکل خواب دارید، دانه کدو تنبل می تواند کمک کننده باشد. پپیتاس منبع عالی اسید آمینه تریپتوفان است که تقریباً 600 میلی گرم در هر وعده دارد. تریپتوفان از الگوهای خواب سالم پشتیبانی می کند و می تواند به ویژه در کمک به افراد مبتلا به بی خوابی خفیف برای به خواب رفتن و ماندن در خواب برای دوره های طولانی مفید باشد (هارتمن، 1982). بنابراین، مقداری دانه کدو تنبل را برای شام روی سالاد بپاشید یا قبل از خواب یک میان وعده تخمه کدو درشت میل کنید.

  • منابع:
  1. Benefits Of Pumpkin Seeds
  • تبلیغات:
  1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
  2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
  3. فردی که با فروش کلیه خود توانست پولدار شود!
  4. پکیج و رادیاتورهای ترکیبی الکتریکی EHC