سیر ترشی شمالی هدیه مرد مازنی به کریستین رونالدو سوژه خبرنگاران شد

سیر ترشی شمالی در هر 100 گرم 131 کالری دارد که بسیار بالاتر از میانگین سبزیجات است، اما این ارزش کالری باید مربوط به مقادیر مصرفی باشد که بسیار کم هستند! بنابراین، یک حبه سیر (5 گرم) 6.5 کالری کمی دارد که در یک ظرف بسیار ناچیز است!

برای حفظ تمام خواص سیر، مصرف آن به صورت خام و ریز خرد شده توصیه می شود و سپس آلیسین در مقادیر زیادی وجود دارد.

پبا این حال، هنگامی که پخته می شود، قدرت خود را از دست می دهد و تخمین زده می شود که دوز آن باید تقریباً سه برابر شود تا فواید مشابهی داشته باشد.

همه سیر خام را به خوبی هضم نمی کنند و در این مورد، راه حل این است که آن را چند دقیقه قبل از پایان پخت اضافه کنید: دیگر کاملاً خام نخواهد بود، اما بیشتر خواص خود را حفظ می کند و از طرف دیگر، از ذغال شدن آن خودداری کنید: در این صورت سمی تر از هر چیز دیگری می شود.

سیر ترشی شمالی

چه مقدار در روز مصرف کنیم؟

برای بهره مندی از اثرات مثبت آن بر چربی خون (کلسترول، تری گلیسیرید) مصرف روزانه یک تا دو حبه سیر تازه یا 0.5 تا 1 گرم سیر خشک توصیه می شود.

برای اثر ضد سرماخوردگی و سرفه: دوز توصیه شده 4 حبه سیر تازه یا 2 تا 4 گرم سیر خشک در روز است.

مضرات و خطرات خوردن سیر

اگر سیر برای سلامتی شما عالی است، باید مراقب باشید که در خطر سوختگی معده یا گرفتگی شکم، از آن سوء استفاده نکنید و مصرف زیاد سیر نیز می تواند باعث بوی بد دهان شود.

در مورد این نکته آخر بدانید که این حس بعد از چند ساعت از بین می رود و جویدن کمی جعفری کمی با این اثر مقابله می کند با این حال، مسواک زدن دندان‌ها تغییر چندانی نمی‌کند، زیرا بو از گازهای آزاد شده در اثر جویدن و سپس هضم می‌آید.