تخمه کدو و فواید و دستور العمل استفاده از آن

دانه های ریز و خوراکی کدو تنبل، بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید، دارای مواد مغذی هستند. دانه های کدو تنبل با وجود بسیار ریز بودن، سرشار از مواد مغذی حیاتی هستند که بدن ما به آن نیاز دارد. در نتیجه، دانه کدو تنبل فواید سلامتی متعددی دارد که یکی از آنها کاهش وزن است. علاوه بر این، دانه های کدو تنبل باعث می شود که وعده های غذایی ما سالم باشد و در عین حال طعم و طعم منحصر به فرد خود را اضافه می کند.

انواع تخمه کدو تنبل موجود در بازار در بسته بندی ها و طعم های مختلف موجود است. اما، همه یکسان نیستند. دانه های فروخته شده در بازار با دانه هایی که مستقیماً از کدو تنبل استخراج می شوند متفاوت است. تخمه کدوهایی که می توانید از بازار بخرید بدون پوست هستند. با این حال، همه این نوع از دانه های کدو تنبل به یک اندازه مغذی نیستند.

در حالی که آنها برای اکثر افراد مناسب هستند، برای همه مناسب نیستند. علاوه بر این، آنها عوارض جانبی خود را دارند و با همه داروها ترکیب نمی شوند. با این حال، نکات خاصی وجود دارد که باید قبل از تصمیم به خوردن آنها در نظر داشته باشید.

با این حال، برای اکثر مردم، تخمه کدو گوشتی یکی از مفیدترین مواد غذایی است.

سالم ترین شکل تخمه کدو تنبل
شما می توانید انواع برشته، شور، طعم دار، روکش شده، سرخ شده، کوبیده شده و حتی انواع ساده را پیدا کنید. با این حال، شما باید به دنبال نوع خام، بدون نمک و ساده باشید. نوع خام دارای بیشترین فیبر و چربی غیراشباع است. در حالی که این دانه های خام سرشار از پروتئین و مواد معدنی هستند، کالری کمی دارند و کمبود سدیم دارند و آن ها را بسیار سالم می کند.

این خوراکی های سبز، مسطح و بیضی شکل، بهترین مکمل برای رژیم غذایی شما هستند. آنها بهترین جایگزین برای میان وعده میان روز شما هستند. بنابراین، آنها به شما کمک می کنند تا یک ترکیب رژیم غذایی متعادل و مغذی را به دست آورید که منجر به یک سبک زندگی سالم می شود. جایگزینی سایر تنقلات مانند چیپس سیب زمینی یا غذاهای سرخ شده با این ماده نیروبخش مفید است زیرا مغذی تر است.

ارزش غذایی تخمه کدو تنبل
دلایل متعددی وجود دارد که چرا تخم کدو تنبل برای سلامتی ما بسیار مفید است. هر وعده، که تقریباً 30 گرم است، حدود 151 کالری دارد. وعده 30 گرمی، تقریباً یک چهارم فنجان، سرشار از پروتئین و فیبر است. بیایید نگاهی به ارزش غذایی آن بیندازیم.

یک وعده (تقریباً 15 گرم / 1 قاشق غذاخوری) دانه کدو تنبل ارائه می دهد:

فیبر: 1.5 گرم
کربوهیدرات: 2.10 گرم
پروتئین: 3.70 گرم
چربی: 6.80 گرم
شکر: 0.20 گرم
ویتامین K: 18 درصد از RDI (مصرف روزانه مرجع)
روی: 23 درصد از RDI
منیزیم: 37 درصد از RDI
آهن: 23 درصد از RDI
مس: 19% RDI
منگنز: 42 درصد از RDI
فسفر: 33 درصد از RDI
تخمه کدو درشت سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب اشباع نشده، پتاسیم، ویتامین B و فولات هستند. علاوه بر این، آنها حاوی ترکیبات گیاهی همراه با مواد مغذی هستند که می توانند فواید بی شماری برای سلامتی شما داشته باشند.

8 فواید ثابت شده تخم کدو برای سلامتی
برای مدت طولانی دست کم گرفته شده، اکنون می دانیم که این یک غذای جادویی است که فواید بی شماری برای سلامتی دارد. با این حال، برای درک مزایای آن، باید بدانید که برای یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

همچنین باید بدانید که فواید سلامتی ناشی از غنی بودن از مواد مغذی است که در عین خوشمزه بودن برای بدن مفید است. بنابراین، آنها باید بخشی از هر رژیم غذایی وگان یا گیاهخواری باشند.

در اینجا برخی از فواید بی شماری برای سلامتی شما آورده شده است.

1. یک مسیر سالم برای کاهش وزن.
خوردن تخمه کدو تنبل به عنوان میان وعده می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

آنها برای چربی سوزی و عضله سازی عالی هستند. سیر کننده و سرشار از روی و کلسیم، پروتئین و فیبر هستند.

فیبر به سیستم گوارش شما کمک می کند و باعث می شود در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید. که از پرخوری در طول روز جلوگیری می کند و از افزایش وزن شما جلوگیری می کند.

روی به چربی سوزی کمک می کند و به کاهش وزن موثر کمک می کند و در عین حال فواید سلامتی مختلفی را نیز ارائه می دهد.

2. منبع غنی از آنتی اکسیدان ها
تخمه کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و کاروتنوئیدها است.

کاروتنوئیدها برای محافظت از شما در برابر بیماری ها ضروری هستند زیرا سیستم ایمنی بدن شما را قوی تر می کنند. کاروتنوئیدها همچنین کلاژن را تحریک می کنند تا خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در دانه کدو تنبل از شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و با افزودن به لیست فواید سلامتی آن، التهاب را کاهش می دهد.

3. خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید.
مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی حاوی دانه کدو تنبل به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند. گنجاندن آنها در رژیم غذایی می تواند به شما در پیشگیری از سرطان ریه، سینه، معده، پروستات و روده بزرگ کمک کند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که آنها به پیشگیری از سرطان سینه در زنان یائسه کمک می کنند. در مقابل، مطالعات دیگر نشان می دهد که این دانه ها نقش کمی در درمان سرطان سینه دارند.

مطالعات بیشتر ثابت می کند که تخمه کدو پوست نازک به کاهش رشد سلول های سرطانی پروستات کمک می کند.

4. منبع غنی منیزیم.
بسیاری از افراد معمولاً از کمبود منیزیم رنج می برند بدون اینکه هرگز تشخیص داده شود. این دانه ها منبع طبیعی منیزیم برای کمک به مقابله با کمبود منیزیم هستند.

مصرف منیزیم کمتر از مقدار مورد نیاز مضر است زیرا منیزیم برای کنترل فشار خون و کاهش خطر بیماری های قلبی حیاتی است. منیزیم همچنین به حفظ سلامت استخوان ها و تنظیم سطح قند خون شما کمک می کند.

5. سلامت قلب خود را حفظ کنید.
آنتی اکسیدان ها، روی و منیزیم موجود در این غذای فوق العاده سلامت قلب را حفظ می کنند.

علاوه بر این، دانه کدو تنبل به کنترل فشار خون بالا و سطح کلسترول بالا کمک می کند. اینها فاکتورهای پرخطر برای بیماری های قلبی هستند و برای فواید بهینه برای سلامت نیاز به تنظیم دارند.

افزودن آنها به وعده‌های غذایی ممکن است به افزایش اکسید نیتریک در خون شما نیز کمک کند. طبق مطالعات انجام شده، این نشان دهنده اثرات مثبتی بر سلامت قلب ما است.

اکسید نیتریک باعث انبساط رگ های خونی برای بهبود جریان خون می شود. در نتیجه، خطر رشد پلاک در شریان های شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

6. کاهش سطح قند خون.
مطالعات نشان می دهد که یکی دیگر از مزایای سلامتی این همراه غذایی، مدیریت دیابت است.

علاوه بر این، منیزیم موجود در دانه کدو تنبل باعث کاهش سطح قند خون می شود. بنابراین، متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم های غذایی حاوی تخمه کدو تنبل ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

7. بهبود کیفیت خواب.
خوردن یک مشت قبل از خواب می تواند به شما کمک کند

شما بهتر می خوابید تریپتوفان منبع طبیعی اسید آمینه است که خواب را تقویت می کند.

سطح روی و منیزیم موجود در دانه کدو تنبل نیز الگوهای خواب آرامی را ایجاد می کند. بهبود کیفیت خواب برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. انرژی لازم برای گذراندن روز را به شما می دهد و ضروری است.

8. بهبود سلامت مثانه و پروستات.
این دانه ها ممکن است به شما در تسکین علائم هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) کمک کنند. برخی از مطالعات تحقیقاتی حتی ثابت می کنند که این دانه ها به مثانه بیش فعال کمک می کنند.

مقدار کافی برای مصرف روزانه تخمه کدو دو آتیشه
همانطور که در بالا ذکر شد، اندازه مناسب برای تخمه کدو تنبل 15 گرم است. یک چهارم فنجان است. در حالی که مصرف شما می تواند تا نصف فنجان افزایش یابد، اعتدال کلیدی است. خوردن تخمه کدو تنبل بیشتر از نیاز ممکن است باعث نفخ و مشکلات معده شود.

اگر به مقدار متوسط ​​مصرف شود، دانه کدو تنبل به طور قابل توجهی به سیستم گوارش شما کمک می کند. اما، با مصرف بیش از حد، فیبر بیش از حد می تواند منجر به یبوست شود. همچنین ممکن است برعکس هدف شما منجر به افزایش وزن شود.

این به این دلیل اتفاق می افتد که حتی اگر این دانه ها کم کالری باشند، باز هم حاوی آنها هستند. پرخوری هر چیزی می تواند باعث تجمع چربی شود. علاوه بر این، زیاده روی در خوردن تخمه کدو تنبل نیز می تواند باعث التهاب روده و درد معده شود.

  • منابع:
  1. Pumpkin Seeds – Benefits, Nutrition, Precaution & Recipes
  • تبلیغات:
  1. طلای خالص معادن جهان
  2. زالو برای درمان بیماری های خاص
  3. آجیل فروشی که یک شبه راه صد ساله را پیمود.
  4. فروش مکمل بنزین کاربراتور