تاریخچه ظروف مسی

همه ما توصیه هایی از بزرگان خود دریافت کرده ایم که هر روز صبح از ظروف مسی آب بنوشند زیرا اعتقاد بر این است که هضم و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

تقریباً هر خانوار هندی دارای نوعی ظروف مسی مشهد است، از جمله بطری، بشقاب، کاسه، قابلمه پخت و پز، لیوان و غیره. به گفته Healthline، مس فواید متعددی برای سلامتی دارد. از بهبود سیستم ایمنی گرفته تا حمایت از کاهش وزن، مس نیز در آیورودا اهمیت زیادی داشته است. با وجود اینکه تقاضا برای ظروف مسی در شبه قاره هند بسیار زیاد است، اما منشا آن در اینجا نبوده است.

استفاده از ظروف مسی در دوران بین النهرین آغاز شد. اولین شواهد در نواحی سومریان بین النهرین کشف شد. این فلز قبل از استفاده به عنوان ظروف پخت و پز برای تراشیدن سلاح هایی مانند سر نیزه و تیر مورد استفاده قرار می گرفت. به گفته مورخان، بین النهرینی ها اولین کسانی بودند که از مس به عنوان ظروف پخت و پز استفاده کردند. چندین قابلمه، لیوان، سینی، تابه و کارد و چنگال در موزه ها و گالری های هنری یافت می شود.

در مصر استفاده از ظروف مسی بزرگ از 2700 سال قبل از میلاد آغاز شد. با ایجاد خطوط لوله آب و سیستم های فاضلاب شروع شد اما بعداً به ظروف پخت و پز گسترش یافت. مقبره های مصری گواه این است که چگونه مس به عنوان یک فلز مهم در تاریخ بشریت در نظر گرفته شده است. ظروف مسی مصری شامل ملاقه، انبر، چاقو، بشقاب، سینی، دیگ و غیره است و در پایان 3000 سال قبل از میلاد مس به ظروف آشپزی رایج در سراسر کشورهای شرقی، به ویژه چین، هند و ترکیه تبدیل شد.

تاریخچه مس از دیرباز در هند تثبیت شده است. اواخر قرن شانزدهم بود که مس به یک فلز رایج در هند تبدیل شد. مردم از ظروف سفالی به فلز، عمدتاً ظروف مسی سفید روی آوردند. از آن زمان، مس جایگاه دائمی در آشپزخانه خانوارهای هندی را به خود اختصاص داده است.

سیستم پزشکی آیورودا از زمان های قدیم از فواید مس برای سلامتی حمایت کرده است. سیستم پزشکی بیان می کند که وقتی آب در یک ظرف مسی ذخیره می شود، این ظرفیت را دارد که هر سه دوشا یعنی واتا، کافا و پیتا را در بدن متعادل کند. به گفته موسسه سای آیورودا، این به این دلیل اتفاق می افتد که مس به طور مثبت آب را شارژ می کند و هنگامی که آب بیش از هشت ساعت در ظرف مسی ذخیره می شود، مقدار کمی مس نیز در آن حل می شود که برای سلامتی مفید است.

مزایای سلامتی استفاده از ظروف مسی:

به گفته فارمیزی، مس دارای چندین فواید سلامتی است. از ضد التهابی تا جلوگیری از کم خونی، در اینجا پنج دلیل برای شروع نوشیدن آب از یک لیوان مسی وجود دارد:

1. انتشار پیشرو در بهداشت و درمان بیان می کند که مس در مبارزه با سلولهای سرطانی کمک می کند زیرا این فلز سرشار از آنتی اکسیدان ها است.

2-مس به جذب آهن از غذا کمک می کند که به کاهش خطر کم خونی کمک می کند.

3. از آنجایی که گفته می شود مس یک آنتی بیوتیک طبیعی است، آب ذخیره شده در ظرف مسی بیش از هشت ساعت می تواند به پیشگیری از بیماری های منتقله از طریق آب مانند وبا کمک کند.

4.2 مس همچنین به سم زدایی و پاکسازی معده کمک می کند که آن را به یک درمان عالی برای سوء هاضمه و عفونت معده تبدیل می کند.

5- از آنجا که این فلز در حل شدن رسوب چربی اضافی کمک می کند ، می تواند در کاهش وزن مفید باشد.

مس یک نیاز ضروری بدن انسان است. به تجزیه برخی غذاها کمک می کند که بعداً متابولیسم را بهبود می بخشد. ظروف مسی کیلویی مدرن مختلفی بنا به تقاضا و نیاز مردم در بازار معرفی می شوند مانند آب ریز مسی و لیوان های شراب.

  • منابع:
  1. History Of Copper Utensils: The Earliest Metal Cookware
  • تبلیغات:
  1. استفاده از لباس زیر بسیار اهمیت دارد!
  2. تقویت سیستم ایمنی با مصرف میوه خشک
  3. استفاده از دستگیره کابینت در تمامی زمینه ها
  4. مصرف میوه خشک و خواص آن برای بدن