با استفاده از پارچه پلی استر لاکرا یک رومیزی مجلسی زیبا را براحتی در منزل بدوزید

در ابتدا، مصرف کنندگان پارچه پلی استر لاکرا در مورد بهبود مشخصات دوام پلی استر در مقایسه با الیاف طبیعی مشتاق بودند و این مزایا هنوز معتبر هستند.

با این حال، در دهه‌های اخیر، تأثیرات زیست‌محیطی مضر این الیاف مصنوعی با جزئیات زیادی آشکار شده است و موضع مصرف‌کننده در مورد پلی استر به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است.

با این وجود، یکی از پرتولیدترین پارچه ها پارچه پلی استر لاکرا در جهان است و یافتن پوشاک مصرفی که حداقل حاوی درصدی از الیاف پلی استر نباشد، دشوار است.

با این حال، پوشاک حاوی پلی استر در گرمای شدید ذوب می شود، در حالی که بیشتر الیاف طبیعی زغال می کنند الیاف مذاب می توانند آسیب جبران ناپذیری به بدن وارد کنند.

پارچه پلی استر

فرآیندهای تولید پارچه پلی استر لاکرا مورد استفاده برای ساخت پلی استر ممکن است بسته به نوع پلی استر ساخته شده متفاوت باشد:

اتیلن پلی استر:
پلی استر اتیلن (PET) رایج ترین شکل تولید شده از الیاف پلی استر است جزء اصلی PET اتیلن مشتق شده از نفت است و در فرآیند ایجاد الیاف پلی استر، اتیلن به عنوان پلیمری عمل می کند که با سایر مواد شیمیایی تعامل می کند تا یک ترکیب فیبری پایدار ایجاد کند.

چهار راه برای ساخت الیاف PET وجود دارد و فرآیند تولید پارچه پلی استر لاکرا بسته به روش مورد استفاده کمی متفاوت است:

1. فیلامنت: رشته های پلی استر الیاف پیوسته هستند و این الیاف پارچه های صاف و نرم تولید می کنند.

2. منگنه : منگنه های پلی استر شبیه منگنه هایی است که برای ساختن نخ پنبه ای استفاده می شود، و مانند منگنه های پنبه ای، منگنه های پلی استر معمولاً به صورت یک ماده نخ مانند چرخیده می شوند.

3. یدک کش: بکسل پلی استر مانند رشته پلی استر است، اما در بکسل پلی استر، رشته ها به صورت شل در کنار هم قرار گرفته اند.