بار زدن سرامیک کف 100 * 100 مرجان بر روی موتور در خیابانهای تهران

خاک رس سرامیکی (تجاری یا صنعتی) جزء صنایع سرامیک نظیر انواع سرامیک کف 100 * 100 مرجان می باشد که یکی از مواد اولیه معدنی صنعت مصالح ساختمانی محسوب می شود، زیرا توانایی سرامیک در جذب آب به نوع خاک رس مورد استفاده در ساخت آن بستگی دارد.

مهم است بدانید که ضریب حرارت در ساخت سرامیک ها نقش عمده ای ایفا می کند که بیان می کند سرامیک هایی که تحت حرارت کمتر و مدت زمان سوختن کوتاه تری در طی تصفیه قرار گرفته اند، آب را راحت تر و در زمان کوتاهتر و در ابعاد بزرگتر جذب می کنند.

مقادیر، در حالی که سرامیک هایی که برای مدت طولانی تری تحت عملیات حرارتی بالا قرار گرفته اند، آب را جذب می کنند.آب کم یا ممکن است اصلا آن را جذب نکند.

جذب آب بسیار بالا، از جمله چینی، به دلیل چگالی بالا و تخلخل کم، که استفاده از آن را در ساختمان‌های بیرونی مانند باغ‌ها ایده‌آل می‌کند به طور کلی، مواد سرامیکی توانایی کمتری در جذب آب دارند، مانند پرسلن یعنی ماندگاری بیشتری دارد و به همین دلیل قوی تر و بادوام تر است و بهترین و گران ترین آن محسوب می شود اما در نصب سرامیک هایی که جذب آب بسیار کمی دارند ممکن است به خوبی به دیوارها نچسبند.

سرامیک کف 100 * 100 مرجان

سرامیک های با جذب آب بالا بر کیفیت آنها تأثیر می گذارد.

هرچه توانایی جذب آب بیشتر باشد، کیفیت آن پایین‌تر می‌رود و برخی از انواع سرامیک‌ها به دلیل سرعت بالای نفوذ آب، در درجه اول به دلیل چگالی نسبتا کم، ترک می‌خورند و می‌ترکند، علاوه بر آن می‌توان به حذف مواد غذایی اشاره کرد یا لکه نوشیدنی از آن دشوارتر است.

ترجیحاً از استفاده از این نوع سرامیک در حمام، آشپزخانه، بالکن و سایر فضاهای با رطوبت بالا که نیاز به تمیز کردن مکرر دارند خودداری شود و می توان از آن در راهروها و اتاق خواب ها استفاده کرد و همانطور که از نظر جذب صدا بهتر است.